KépzéseinkHírek50 éves a GanzNévadóPályázatainkTÁMOP 2.2.5.BTÁMOP 3.1.1AMETHEFOP 3.1.3/BHEFOP 3.1.3ZárókonferenciaLeonardo 2013KEHOP-5.2.11-16-2016-00023IskolatörténetSzabályzatokTanfolyamokVersenyeinkMunkatársakIskolai könyvtárDiákokDiákalapítványVideókVersenyeredményekKépekMédiaSportGÖKSzülői munkaköz.TámogatókKözbeszerzésSzakmák éjszakájaHivatkozásokNyitóoldal
 
További weblapok Minőség, hatékonyság, esélyegyenlőség (Innováció a Ganz-Munkácsy Szakközépiskola és Szakiskolában) innovacio. ganzszki.hu A gazdasági kultúra fejlesztésében mintaadó intérmény, referenciahely: ganzreferencia. ganzszki.hu GÖK Műszaki klub: muszakiklub. ganzszki.hu A Ganz Ábrahám Szakközépiskola könyvtárának honlapja: konyvtar. ganzszki.hu





Legutolsó frissítés:
2017. Aug. 31. 22:01
Jelenleg 18 látogató tartózkodik az oldalon.Összes látogató 2009 szeptember óta: 428456Ezt az oldalt 1919 alkalommal jelenítették meg 2009 szeptember óta. Ebből az egyedi letöltés 1802 volt.





HEFOP 3.1.3
HEFOP-3.1.3-05/1-2005-10-0286 Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra
Projekt kezdőnapja:2006.02.01 Projekt befejezésének napja:2008.01.31 Támogatás forrása:
Európai Szociális Alap 75% 13462438 Ft.
Hazai forrás 25% 448780 Ft.
Projektben résztvevő osztályok és pedagógusok:
9.A Matematika Farkas Tünde
9.B Szövegértés, szövegalkotásLászló Krisztina
9.G Matematika Kulcsárné K. Zsuzsanna
9.H Szövegértés, szövegalkotásGerencsérné H. Eszter
9.J Életpálya építés Horváth József
9.C Idegen nyelv Nagyné F. Csilla
 
Szövegértés-szövegalkotás Bevezetésre kerül a 9.A és 9.H osztályokban. A kompetenciafejlesztésű programcsomag a kronologikusan szerkesztett irodalom oktatás és leíró nyelvtan tanítás helyébe az integrált nyelvi-irodalmi-kommunikációs képességfejlesztést szolgáló magyartanítást állítja. A tananyag hatalmas tempót diktál a pedagógusnak és diáknak egyaránt. Így a tanítás elfelejtett élményközpontú lenni. Ma, amikor az érettségi és felvételi megváltozott, szükséges a művelődés önálló megszerzési technikáinak kialakítása és fejlesztése. Olyan képességfejlesztésre van szükség, melyben a tanulók megtanulják alkalmazni a szövegfeldolgozás, szövegértelmező eljárásokat: - szövegbeli fő téma megtalálása - tényállítások megkülönböztetése - következtetések megállapítása. A fejlesztés kulcskérdése, egy tantárgyként kezelni a nyelvtant és irodalmat. Számos európai és Európán kívüli országban pl.: Japán, Anglia, USA, Németország az irodalmi és nyelvi órák nem válnak el egymástól. A hangsúly az anyanyelv működésének ismeretére, a mindennapi nyelvhasználatra és a kommunikációs készségek fejlesztésére tevődik. Fontos, hogy a nyelvi szabályrendszer mellett a tudatos, szabatos, választékos beszédmegfogalmazás is kialakuljon. Ezért kell nagyon sok rövidebb-hosszabb fogalmazást, érvelést, saját véleményt írni, illetve mondani. A szövegértés-szövegalkotási program nem az irodalomtörténetet, vagy a műfajelméletet tantervesíti, hanem abból indul ki, hogy a jó olvasóban bizonyos képességek potenciálisan működésbe lépnek, ezért ezeket kell tudatosan és módszeresen fejleszteni. Pl.: bármilyen ismeretlen művet tudjon elemezni, tudjon véleményt alkotni. Ezek az új magyar érettségi követelményei is. Az irodalom, az olvasás segít az önmegismerésben, önmeghatározásban. Mind az olvasás, mind az értelmezés, mind a kritika szövegalkotási-fogalmazási gyakorlatokkal jár együtt. A programfejlesztők a programcsomagok létrehozásakor figyelnek arra a tényre, hogy a szövegek alkotása a kulturális értékrendek mentén történjen. A fentiek miatt az iskolavezetés és a szaktanárok bíznak abban, hogy olyan oktatási formát alkalmaznak, mely eredményesebb lesz, megszeretteti a tanulókkal a magyar irodalom és nyelvtan tantárgyat. Bízunk abban, hogy a programcsomagok ebben sokat segítenek. Mi szeretnénk azt, hogy a 9-10.évfolyam után is folytathassuk ezt az új módszert és tanulóink eredményesen készüljenek fel az érettségi vizsgára. Tervezzük, hogy a II. félévi szülői értekezleten a szaktanár fogja ismertetni az elért eredményeket. Matematika Az EU 2000-ben elfogadott határozata rögzíti a tagállamok képzési rendszerének átalakítását. Különösen fontos ez az alapkészségek állandó fejlesztésére. Az oktatási programcsomagok a tanítás-tanulás megtervezését, megszervezését segítik. A kompetencia alapú oktatás a képességek, készségek fejlesztését helyezi a középpontba. A középszintű érettségi követelményei alapján határozták meg a programot, amelye segíti a megvalósítást, ellenőrzést, értékelést. A programcsomagok a hagyományos értékeken alapuló megőrzés mellett a hasznosabb, gyakorlatiasabb matematika felé mozdulnak el. Az ismereteket megszerezhetik a tanulók az internet segítségével is, ám fontosabb szempont a megszerzett tudás gyakorlati alkalmazása. Az alapvető területek mellett elengedhetetlen a matematikai gondolkodás, a modellezés és probléma megoldás képessége is. A kompetencia alapú matematika oktatás a következő készségeket, képességeket is fejleszti: - gondolkodási képesség: - rendszerezés - következtetés - érvelés - bizonyítás - kommunikációs képesség szókincs szövegértés térlátás ábrázolás - tudásszerző képességek probléma érzékenység kreativitás - tanulási képességek figyelem emlékezet feladatmegoldási képesség Az oktatás bevezetése a 9.B és 9.G osztályban történik. A fentiek miatt bízunk abban, hogy a tanulók megszeretik a matematika tantárgyat és eredményesen tanulják. Mi szeretnénk, ha a 9-10.évfolyam után is folytathatnánk az új módszer szerint az oktatást, és tanulóink eredményesen készülnének fel az érettségi vizsgára. Tervezzük, hogy a II. félévi szülői értekezleten a szaktanár fogja ismertetni az elért eredményeket.
www.nfu.hu
Webdesign és programfejlesztés:
Tüske Balázs (tuskebganz@freemail.hu)
Legfrissebb oldalak:KEHOP-5.2.11-16-2016-00023Szakmák éjszakájaKépzéseink 2017/2018Koller Nándor Matematika és Informatika VersenyKözösségi szolgálatos szerződésekVersenyeredményekIskolaújságIngyenes Office 365Történelmi filmajánlóECDLAutósiskolaKépzéseink
További hirdetések...
Legújabb videó:
Egészségnap diákoknak (www.zegtv.hu)Legújabb képgalériák:
Szalagavató
Végzős osztályok HírlevélFeliratkozásLeiratkozás
Legújabb hírek:Techtogether Junior Zalaegerszeg pályaorientációs rendezvény
2016. Jan. 8. (Péntek)
Felhívás a 2016-os Helikon Ünnepségekre
2015. Dec. 14. (Hétfő)
További hírek...IskolaújságÖrökségünk '48 történelmi vetélkedő - országos 1. hely!!!
2015. Ápr. 7. (Kedd)
Magyarok Európában vetélkedő - országos 5. hely!!!
2015. Ápr. 7. (Kedd)
További cikkek...
Elérhetőségeink: Címünk:
8900 Zalaegerszeg,
Gasparich u. 27.
Telefonszámunk:
06-92 596-372
E-mail címünk:
info@ganzszki.hu
OM azonosító:
203067
Zalaegerszegi SzC azonosító:
202104
Alapítvány adószámai: Ganz Ábrahám Diákalapítvány 18955400-1-20