KépzéseinkHírek50 éves a GanzNévadóPályázatainkIskolatörténetSzabályzatokTanfolyamokVersenyeinkMunkatársakIskolai könyvtárDiákokDiákalapítványVideókVersenyeredményekKépekMédiaIskolaújságRólunk írtákMini állásbörzeFranciáknál a franciakulcsKözépiskolások idegen terepenKöszönet a tanároknakKapcsolatot épített...Szikrázó székes...Belátható és átláthatóŐszi nagytakarításA nagy könyvSuliTVÖkoiskola hírlevélSportGÖKSzülői munkaköz.TámogatókKözbeszerzésSzakmák éjszakájaHivatkozásokNyitóoldal
 
További weblapok Minőség, hatékonyság, esélyegyenlőség (Innováció a Ganz-Munkácsy Szakközépiskola és Szakiskolában) innovacio. ganzszki.hu A gazdasági kultúra fejlesztésében mintaadó intérmény, referenciahely: ganzreferencia. ganzszki.hu GÖK Műszaki klub: muszakiklub. ganzszki.hu A Ganz Ábrahám Szakközépiskola könyvtárának honlapja: konyvtar. ganzszki.hu





Legutolsó frissítés:
2017. Aug. 31. 22:01
Jelenleg 16 látogató tartózkodik az oldalon.Összes látogató 2009 szeptember óta: 427510Ezt az oldalt 1416 alkalommal jelenítették meg 2009 szeptember óta. Ebből az egyedi letöltés 1342 volt.





Belátható és átlátható A Munkácsy-tagiskola pedagógusai külföldön tanulmányozták a szakképzést
Zalaegerszeg - A Munkácsy-tagiskola tanárai közül a közelmúltban többen is részt vettek különböző országokban szakmai tapasztalatcserén. Beszámolójuk természetesen összehasonlításokra is alkalmat adott... A Szakiskolai Fejlesztési Program keretében elnyert pályázat tette lehetővé a Munkácsy-tagiskolában a tananyagfejlesztést és a minőségbiztosítási rendszer kidolgozását, s a pedagógusok külföldi tanulmányúton való részvételét. Baján Antal, a Ganz Ábrahám és Munkácsy Mihály Szakközépiskola és Szak-iskola igazgatója Olaszországban járt, iskolavezetőkkel. Azt tapasztalta, hogy a hazai szakképző intézmények technikai felszereltség tekintetében állják az összehasonlítást a külföldi iskolákkal. - Viszont óriási a különbség az épületek állagában, a mi intézményeink esetenként gyalázatos állapotban vannak - adott hangot észrevételének. Szekér Károlyné Bécsben vett részt módszertani továbbképzésen, s a tapasztalatok birtokában történik már náluk is a kilencedik évfolyamosok iskolai „beszoktatása": a tanév első három napja osztályfőnöki órákból áll, ez alatt a diákok megismerkednek az intézménnyel, a környezettel. Hajas Zoltánné Irországból hozott tapasztalata megerősíti, ottt bizony sokat fordítanak az oktatásra. - A négymillió emberből egymillió vesz részt az oktatásban. A szakképzés intézménye mindössze húszéves múltra tekint vissza, ám olyan ütemben fejlesztik, amire tényleg büszkék lehetnek. Mint mondta, mindez a pedagógusok nagyobb fokú anyagi megbecsülésével is jár. A szakképzésben a fiatalok 18 éves koruk után vehetnek részt, időtartama 4-5 év. Az oktatás összetettebb, és rugalmasan alkalmazkodik a munkaerőpiachoz. - A vizsgarendszerük hasonló a miénkhez, de még hatékonyabb és talán szigorúbb - mondta. Hlavácsné Kéthelyi Cecília a Hollandiában 1996-ban végrehajtott oktatási reformot említette. Érdekes vonatkozás, hogy a 12 éves tanulók hatvan százalékát irányítják a szakképzésbe, a részvételüket az általános iskolai értékelés alapján javasolják a tanárok. - A szakmai képzés a hollandoknál is hosszabb, 3 plusz 3 év. Az első szakasz az úgynevezett szakmacsoportos alapképzést jelenti, a második pedig a szakmunkás-bizonyítvány megszerzését. A szakmacsoportos képzés rendkívül gyakorlat-orientált. Például a szociális gondozás minden elemét, az idősek hajmosásától az ágyrendezésén át a vasalási, főzési ismeretekig, egy teremben sajátíthatják el. Az épületekben óriási, üvegfallal elválasztott tantermek sorakoznak, minden átlátható és belátható. A diákok önállóan tanulnak, tanár a mentor szerepét tölti be. A vizsgakövetelményeket általánosságban fogalmazzák meg, a kompetencia alapú oktatás szem előtt tartásával. Náluk is a szakmák összevonására törekednek, s azt vallják, hogy átfogó és általános ismereteket kell tanítani. A tanárnő kitért arra is, hogy a holland iskolarendszert háttérintézmények, úgynevezett tudásközpontok segítik abban, hogy a mindenkori gazdasági igényekhez igazítsák, alakítsák az oktatást. Ennek általános ismereteit meghatározzák, ám a tanítás mikéntjébe nem szólnak bele, viszont a vizsgaeredményeket ellenőrzik. Elégedetlenségük jeleként" megvonhatják a vizsgáztatási jogot. A beszámolókból kiderült, hogy a külföldi szakképző intézményekben egyre szűkítik a szakmák számát, s inkább az átfogóbb, komplex képzésre helyezik a hangsúlyt-figyelemmel a gazdasági igényekre.

Sinkovics Eta

www.nfu.hu
Webdesign és programfejlesztés:
Tüske Balázs (tuskebganz@freemail.hu)
Legfrissebb oldalak:KEHOP-5.2.11-16-2016-00023Szakmák éjszakájaKépzéseink 2017/2018Koller Nándor Matematika és Informatika VersenyKözösségi szolgálatos szerződésekVersenyeredményekIskolaújságIngyenes Office 365Történelmi filmajánlóECDLAutósiskolaKépzéseink
További hirdetések...
Legújabb videó:
Egészségnap diákoknak (www.zegtv.hu)Legújabb képgalériák:
Végzős osztályok
Szalagavató HírlevélFeliratkozásLeiratkozás
Legújabb hírek:Techtogether Junior Zalaegerszeg pályaorientációs rendezvény
2016. Jan. 8. (Péntek)
Felhívás a 2016-os Helikon Ünnepségekre
2015. Dec. 14. (Hétfő)
További hírek...IskolaújságÖrökségünk '48 történelmi vetélkedő - országos 1. hely!!!
2015. Ápr. 7. (Kedd)
Magyarok Európában vetélkedő - országos 5. hely!!!
2015. Ápr. 7. (Kedd)
További cikkek...
Elérhetőségeink: Címünk:
8900 Zalaegerszeg,
Gasparich u. 27.
Telefonszámunk:
06-92 596-372
E-mail címünk:
info@ganzszki.hu
OM azonosító:
203067
Zalaegerszegi SzC azonosító:
202104
Alapítvány adószámai: Ganz Ábrahám Diákalapítvány 18955400-1-20